نقد بازی dead space 1

اولین نسخه از بازی فضای مرده یا dead space که این روزها روی یک PC ضعیف هم اجرا میشود یکی از بهترین بازی های ژانر ترسناک و بقا است.

این بازی الهامات زیادی از رزیدنت ایول 4 داشته است. از اینونتوری تا حرکت دوربین که به سبک دوربین روی شانه است، تا حد زیادی شما را به یاد بازی رزیدنت 4 می اندازد. بنابراین اگر از آن بازی خوشتان آمده از این هم خوشتان می آید.

داستان در فضای مرده به خوبی روایت میشود و بازی برخلاف سایر هم ژانرهای خود چندان سخت نیست. از این رو بسیاری از گیمرها میتوانند آن را به راحتی بازی کنند.

در این بازی نوآوری هایی هم وجود دارد مثلا قرار گرفته در جاذبه صفر و پرواز در آن ایده جالبی است و یک دستاورد فنی برای زمان خودش محسوب میشود.

دیگر نوآوری بازی یک راهنمای مسیریابی است که هر زمان شما بخواهید نوری از دست کاراکتر بازی خارج شده و مسیر را به شما نشان میدهد، بنابراین برخلاف بازی هایی مثل سایلنت هیل یا رزیدنت ایول، در محیط بازی گم نخواهید شد.

اما این بازی ایرادهایی هم دارد.

یکی از این ایرادها مربوط به تنوع دشمنان بازی است. متاسفانه دشمنان تکراری در بازی زیاد حضور دارند و ای کاش سازندگان وقت بیشتری را صرف طراحی دشمنان متفاوت میکردند. نکته قوت کپ کام غول بازی سازی همین است. در بازی های کپ کام مانند: رزیدنت ایول، شیطان هم میگرید، سیاره گمشده تنوع دشمنان و باس های بازی زیاد است و تکراری نمیشود. کپ کام در خلق موجودات عجیب و تخیلی بسیار موفق عمل میکند. کاری که الکترونیک آرتز، عمدا یا سهوا در فضای مرده نتوانسته است به خوبی انجام بدهد.

نقد بازی dead space

داستان بازی dead space 1 (بدون اسپویل)

بازی در فضا اتفاق می افتد. شما و گروه تان برای بررسی اتفاقی که برای همکارانتان در ایستگاه فضایی ایشیمورا رخ داده است راهی فضا شده اید. داستان تا حدودی شبیه بازی دوم 3 است.

در اینجا هم شخصیت اصلی بازی همانند بازی های قدیمی این سبک، حرف نمیزند و سکوت او در محیط ساکت و ترسناک بازی، باعث میشود وحشت شما دوچندان بشود.

در حالت آسان، تعداد مهماتی که به شما میدهد کافی است و کم پیش می آید که برای مبارزه با کمبود مهمات مواجه شوید. تعداد معماهای بازی هم مناسب است و هر از گاهی شما را مجبور به فکر کردن میکنند اما معماها آنقدر سخت نیستند که شما مجبور شوید به راهنمای موجود در اینترنت مراجعه کنید.

داستان بازی موفق میشود در آخر شما را غافلگیر کند و از همان ابتدا هم با هیجان و غافلگیری شروع میشود.

اگر اهل بازی های ترسناک و سبک بقا هستید این عنوان را که شماره های بعدی آن نیز ساخته شده است از دست ندهید.

مطالب مشابه از ذهن آموز:
دیدگاهی بگذارید