کتاب تفاوت | چرا برخی برندها دلنشینترند؟
کتاب تفاوت: چرا برخی برندها دلنشینترند؟ اثر برنادت جیوا می باشد که در زمینه بازاریابی و تبلیغات فعالیت میکند.
این کتاب به کسب و کارهای مختلف کمک میکند نیاز بازار را شناسایی کرده و بتوانند به خوبی رشد کنند و به درآمدهای بالا دست پیدا کنند.
کتاب چرا برخی برندها دلنشینترند؛ در مورد چه صحبت میکند؟
ابتدا به این فکر کنید که دلیل حضور و فعالیت شما چیست؟ برای چه کسب و کارتان را شروع کرده اید؟
چه دلیلی برای تولید محصول خود دارید؟
محصول یا خدمات شما برای چه کسانی مفید خواهد بود؟
چه چیزی برای مردم مهم است؟
سبک زندگی مردم را مطالعه کنید.
این جمله از جف بزوس است که:
مشتریان همانند مهمانان در یک جشن هستند و شما در نقش میزبان هستید.
باید حواستان باشد که نیاز آنها را شناسایی کرده و برطرف کنید.
باوری که مردم نسبت به محصولات و برند شما پیدا میکنند بسیار مهم است.
به آن دقت کنید.
برندهای موفق، توانسته اند نوعی باور را در بین مشتریان خود ایجاد کنند.
مشتریان اپل یا سونی به این برندها باور دارند.
بحث فقط برطرف کردن نیازهای مردم نیست، گاهی مردم چیزی بیشتر از یک محصول می خواهند. مانند: ارزش گذاری و اهمیت دادن به آنها.
بنابراین روی باور مردم مطالعه کنید.
داستان مکعب روبیک:
راز فروش مکعب روبیک این بود که همه بچه ها دوست داشتند خود را باهوش نشان بدهند.
والدین بچه ها نیز میخواستند بچه های خود را باهوش نشان بدهند.
در آن زمان مهم نبود که چه کسی زودتر مکعب روبیک را حل میکند، بلکه هر بچه ای که در دستش مکعب روبیک داشت، به این معنا بود که بچه باهوشی است.
بنابراین، این محصول به فروش بالای جهانی دست یافت.
پس مردم فقط ویژگی ها را نمی خرند. شما باید ارزش ایجاد کنید.
داستان بام استرالیا:
استرالیا یک سازه معروف دارد به نام اپرا هاوس واقع در سیدنی.
سقف این سازه بسیار زیباست اما عملا کاربردی ندارد.
اما یک نکته در مورد آن وجود دارد؛ اینکه مردم دوست دارند در کنار آن عکس بگیرند.
پس این سازه، چیزی فراتر از مصالح ساختمانی است و توانسته است ارزش ایجاد کند.
بنابراین، دولت استرالیا هر ساله میلیاردها دلار از این سازه سود میکند.
امروزه رقابت در بازار و تولید محصولات پرفروش کار مشکلی شده است و رقابت بسیار شدید است، بنابراین فروش محصول بدون در نظر گرفتن باورهای مردم و تولید ارزش برای آنها، کاری بسیار مشکل است.
منبع: کتاب تفاوت، چرا برخی برندها دلنشینترند؟ اثر برنادت جیوا