آیا میدانید چاه شیطان در امریکا یک شایعه و دروغ بود!

چاه شیطان در امریکا یکی از موضوعات داغ و جنجالی در اینترنت و شبکه های اجتماعی در سال های اخیر بوده است و متاسفانه صدها سایت و پیج ایرانی یک مطلب را عینا از هم کپی کرده اند اما من با مطالعه دقیق رفرنس های انگلیسی معتبر در نهایت تعجب در حالی که فکر میکردم این چاه واقعی است و چیزی شبیه چاه برهوت یا چاه جهنم در یمن میباشد، فهمیدم که اصلا چنین چاهی در امریکا وجود نداشته و یک شایعه و دروغ بوده است.

آنچه که من فهمیدم را در ادامه ویدیو برایتان شرح میدهم.

در این شایعه گفته شده جایی در مناطق وحشی واشنگتن، پدیده ای نامتعارف و عجیب جغرافیایی وجود دارد که مردم محلی آن را دریچه ای به دنیایی دیگر می دانند.

در سال ۱۹۹۷ فردی به نام مِل واتِرز با یک ایستگاه رادیویی مصاحبه کرد و ادعا کرد که در زمینش چاهی بی انتها وجود دارد و آن را به مردم کشورش شناساند.

صاحب زمین در این تماس رادیویی ادعا کرد که چاهی درون زمینش قرار دارد که بسیار عجیب و ماوراءالطبیعه است.

او گفت یکی از دوستانش قسم خورده است که وقتی لاشه سگ مرده اش را درون این چاه انداخته مدتی بعد سگش زنده شده و به نزد او برگشته است. دقیقا همان سگ و حتی با همان قلاده بوده است.

او گفت این چاه بسیار عمیق است و برای سالها مردم وسایل قدیمی و خراب مانند یخچال و تلویزیون خود را به درون چاه انداخته اند اما نه صدای برخورد آن با ته چاه را شنیده اند و نه این چاه پر شده است.

همین باعث شد به آن لقب چاه شیطان را بدهند.

بعد از پخش این برنامه رادیویی انواع شایعات و تئوری ها هم شروع شد.

برخی گفتند این چاه به جهان های موازی دیگر متصل است، برخی هم آن را به تئوری زمین توخالی مربوط دانستند و عده ای هم گفتند که این چاه محل ورود و خروج فرازمینی هاست.

شهرت این چاه روز به روز بیشتر میشد.

در ادامه شایعه گفته شده است که دولت امریکا آنجا را مصادره کرده و حتی به صاحب آن زمین هم اجازه ورود به آنجا را نداده است.

انتهای داستان برای من عجیب بود و به همین خاطر شروع به تحقیقات در منابع رسمی کردم.

ابتدا به ویکی پدیای انگلیسی و منابعی که در انتهای آن آورده شده بودند مراجعه کردم و بعد از خواندن مطالب شوکه شدم.

ماجرای واقعی این است که بعد از تماس آن شخص با رادیو ، محققان و خبرنگاران برای بررسی آنچه گفته شده بود وارد ماجرا میشوند.

آنها متوجه میشوند که هیچ شخصی به نام مل واترز در واشنگتن زندگی نمیکند و این یک نام ساختگی جعلی بوده که فرد مصاحبه کننده با رادیو از آن استفاده کرده است.

واترز ادعا کرده بود که دارای مالکیت روستایی در 9 مایلی غرب اِلِنسبورگ در شهرستان کیتیتاس ، واشنگتن است. اما محققان و خبرنگاران وقتی به آنجا مراجعه کردند هیچ چاهی را در آنجا نتوانستند پیدا کنند.

در برنامه های بعدی اعلام شد که ماجرای چاه بی انتهای واترز، یک افسانه مدرن است و حقیقت ندارد اما چند نفر با برنامه تماس گرفتند و گفتند که قبلا این چاه را دیده اند.

محققان از این افراد خواستند که مکان چاه را نشان بدهند اما هیچ کدام از آنها نتوانستند این چاه را پیدا کنند.

جک پاول ، زمین شناس وزارت منابع طبیعی اعلام کرد که تحقیقات کاملی درباره این چاه انجام شده و به این نتیجه رسیده اند که این چاه وجود خارجی ندارد و یک شایعه بوده است.

اگر دقت کنید برخلاف چاه برهوت در یمن که عکس ها و فیلم های زیادی از آن در اینترنت وجود دارد، از این چاه فقط یک عکس در تمام سایت ها آورده شده است.

درصورتی که اگر چنین چیزی واقعیت داشت میبایست چندین عکس از زوایای مختلف برایش پیدا میشد و افراد مختلفی از آن عکس میگرفتند.

منبع:

https://en.wikipedia.org/wiki/Mel%27s_Hole

مطالب مشابه از ذهن آموز:
پاسخی بدهید