کدوم دانشمندان به فرازمینی ها اعتقاد داشتن؟

اعتقاد به وجود فرازمینی‌ها در میان دانشمندان قدمتی طولانی دارد. برخی از دانشمندان برجسته‌ای که به فرازمینی‌ها اعتقاد داشته‌اند عبارتند از:

  • استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری انگلیسی، معتقد بود که وجود فرازمینی‌ها بسیار محتمل است. او می‌گفت: «جهان بسیار بزرگ است و احتمال اینکه ما تنها موجودات هوشمند در آن باشیم، بسیار کم است.»
  • کارل ساگان، اخترفیزیکدان آمریکایی، نیز معتقد بود که وجود فرازمینی‌ها بسیار محتمل است. او می‌گفت: «جهان بسیار بزرگ و بسیار قدیمی است و احتمال اینکه در طول تاریخ طولانی خود، زندگی در جایی دیگر به وجود نیامده باشد، بسیار کم است. بنابراین باور به فرازمینی ها تا حد زیادی موجه است. او همچنین بنیان گذار موسسه ستی بود که در جستجوی فرازمینی ها می باشد.»
  • ادوین هابل، اخترشناس آمریکایی، نیز معتقد بود که وجود فرازمینی‌ها بسیار محتمل است. او می‌گفت: «جهان عظیم است و احتمال اینکه ما تنها موجودات هوشمند در آن باشیم، ناچیز است.»

علاوه بر این دانشمندان برجسته، بسیاری از دانشمندان دیگر نیز به وجود فرازمینی‌ها اعتقاد دارند. به‌عنوان مثال، در سال ۲۰۱۰، یک نظرسنجی از دانشمندان سراسر جهان نشان داد که ۶۸ درصد از دانشمندان معتقدند که زندگی هوشمند در جایی دیگر از جهان وجود دارد.

دلایل مختلفی برای اعتقاد دانشمندان به وجود فرازمینی‌ها وجود دارد. یکی از دلایل این است که جهان بسیار بزرگ است و احتمال اینکه ما تنها موجودات هوشمند در آن باشیم، بسیار کم است. دلیل دیگر این است که دانشمندان معتقدند که شرایط لازم برای حیات در سایر سیارات نیز وجود دارد.

با پیشرفت علم و فناوری، احتمال کشف شواهدی از وجود فرازمینی‌ها نیز افزایش می‌یابد. در سال‌های اخیر، دانشمندان سیگنال‌های فضایی مختلفی را دریافت کرده‌اند که شباهت‌هایی به سیگنال‌های ارسالی از تمدن‌های فرازمینی دارند. این سیگنال‌ها هنوز به‌طور قطعی به منشأ فرازمینی نسبت داده نشده‌اند، اما احتمال اینکه از تمدن‌های فرازمینی باشند، وجود دارد.

مطالب مشابه از ذهن آموز:
پاسخی بدهید