نقد بازی دویل می کرای 2013

بازی دویل می کرای 5 یا شیطان هم میگرید یک اکشن سوم شخص دیوانه وار است که اصطلاحا به آن هک اند اسلش میگویند.

این بازی توسط شینجی میکامی خالق بازی پرطرفدار رزیدنت اویل ساخته شد، زمانی که او میخواست قسمت چهارم رزیدنت اویل را بسازد تصمیم گرفت تغییر و تحول اساسی به این بازی بدهد و آنرا از همه جهات متفاوت کند.

نتیجه آنقدر متفاوت بود که تصمیم گرفت آنرا به عنوان یک بازی جداگانه عرضه کند.

بازی همان حال و هوای رزیدنت اویل را داشت، همان محیط های دلهره آور و خالی از سکنه اما موجوداتی که باید با آنها مبارزه میکردید دیگر زامبی نبودند بلکه اجنه و شیاطین بودند.

نقش اول بازی دانته بود، یک جوان چند هزار ساله با اعتماد به نفس بالا و البته قدرتمند. او یک دورگه است که باطن خوبی دارد و با بدی مبارزه میکند.

این بازی را تنها رقیب بازی مشهور خدای جنگ GOD OF WAR می توان به حساب آورد.

دویل می کرای همیشه از نظر اکشن موفق بوده است.

در کنار اکشن بی عیب و نقصش داستان و موسیقی مناسبی هم داشته است.

دویل می کرای 2013

نسخه سال 2013 توسط یک شرکت دیگر به نام نینجا تئوری ساخته شد.

همانگونه که قبل از ارائه بازی گفته بودند، اینبار بازی تغییر اساسی کرده است و اروپایی پسند شده است.

داستان مربوط به دوران نوجوانی دانته است، زمانی که هنوز موهایش سیاه است!

او در یک شهر گناه زندگی میکند و تحت تعقیب است.

گویا دانته چشم برزخی دارد و واقعیت آدمها را می بیند و با آنها مبارزه میکند.

به همین خاطر دیگران فکر می کنند او تبهکار و آدم کش است.

در یکی از تریلرهای بازی پسر بچه ای در حال خوردن یک آبمیوه است، دانته انرژی منفی و سیاه را در اطراف و داخل قوطی آبمیوه می بیند و آنرا از دست بچه به زمین پرتاب میکند و بچه شروع به گریه می کند.

علاوه بر چشم برزخی سلاح هایی جدید از والدینش به ارث می برد و با گذر بین دنیای انسان ها و دنیای شیاطین شهر را از وجود آنها پاک میکند.

در طی بازی فلش بک هایی گذشته دانته را به خاطر می آورد.

او تصادف کرده است و گذشته اش را به یاد ندارد.

سرانجام از شهردار که قاتل مرگ پدر و مادرش بوده است با کمک ویرجیل برادر دوقلوی خود انتقام میگیرد.

نقاط قوت و ضعف بازی:

محیط ها زیبا طراحی شده اند و با شماره های قبلی بسیار تفاوت دارند اما پس از مدتی تکراری می شوند و جای خالی مناطق برفی یا جنگل های سرسبز در این شماره کاملا احساس می شود.

کنترل و زاویه دوربین بسیار خوب شده است و دیگر مانند نسخه های قبلی زاویه دوربین ثابت یا خودکار نیست.

دویل می کرای از آن دسته بازی هایی هست که همیشه بین هر شماره اش کلی اختلاف هست.

برخلاف بسیاری دیگر از بازی ها مثل Call of Duty که اگر یک یا چند شماره آنرا بازی کنید و انگار همه شماره های آنرا بازی کرده اید در دویل می کرای همیشه شماره بعدی چه از نظر گرافیک چه از نظر سبک مبارزه تفاوت و خلاقیت های بسیاری وجود دارد.

در شماره سوم بازی در یک خلاقیت بی نظیر دانته با استفاده از یک گیتار برقی دشمنان را می کشت. صحنه های جالبی با این ایده خلق شده بود. امواج صوتی از گیتار دانته بیرون می آمدند و با دشمنان برخورد میکردند و آنها را نابود میکردند.

متاسفانه آن زمان گرافیک بازی ها پایین بود و ای کاش کپ کام این ایده را باز هم در نسخه های جدید دویل می کرای استفاده میکرد.

اگر شما از این سبک بازی های اکشن سریع داستانی و سوم شخص خوشتان می آید دویل می کرای 2013 را حتما بازی کنید. برای بازی کردن آن سیستم خیلی قوی نیاز ندارید و گرافیک 1 گیگ و رم 4 گیگ کفایت میکند.

مطالب مشابه از ذهن آموز: