کتاب قلاب | چگونه مشتری را به محصولاتمان وفادار کنیم؟
کتاب هوک یا قلاب، کتابی مفید و آموزنده در مورد بازاریابی است که در لیست بهترین کتاب های سایت آمازون قرار دارد.
نام کامل کتاب:
قلاب، چگونه مشتری را به محصولاتمان وفادار کنیم؟
نوشته: نیر ایال، رایان هوور
در این کتاب توضیح داده شده است که کمپانی های بزرگ سعی میکنند مشتریان خود را به محصولاتشان وابسته کنند.
در واقع آنها را در یک قلاب گرفتار میکنند.
کتاب قلاب سعی میکند به شما کمک کند و راه هایی را معرفی کند تا بتوانید مشتریان وفادار داشته باشید.
ارزش اقتصادی شرکت ها به داشتن میلیون ها مشتری نیست بلکه به میزان وابستگی مردم به این شرکت هاست.
آنهایی که متوجه این نکته شده اند سود کلانی کسب کرده اند.
مدل قلاب یا هوک
این کتاب کمک میکند تا عوامل ایجاد کننده عادت را شناسایی کنید.
محصولات را به نحوی طراحی کنید تا بتوانند در مشتری عادت ایجاد کنند.
آنگاه مشتریان به صورت ناخودآگاه از محصولات شما استفاده خواهند کرد.
این نکات از تبلیغات بسیار قدرتمندتر عمل میکنند.
نویسنده کتاب به عنوان پژوهشگر به بررسی و جمع آوری اطلاعات در مورد شرکت های موفق پرداخته است و نتیجه تحقیقات او، کتاب قلاب می باشد.
چهار گام در مدل قلاب پیشنهاد میشوند.
- اول محرک
- دوم اقدام
- سوم پاداش
- و چهارم سرمایه گذاری
در مورد هر گام مفصلا در کتاب توضیح داده شده است.
همچنین در این کتاب در مورد مدل کسب و کار، روش های حل مشکل مصرف کنندگان و ارائه راه حل ها صحبت شده است.
یک ویژگی ممتاز کتاب هوک این است که جدید و آپدیت است و آنچه در این کتاب گفته میشود مناسب کسب و کارهای امروزی است.
کارآفرینان این کتاب و کتاب ایده عالی مستدام را حتما باید بخوانند.